torsdag 21 maj 2015

Pollenallergi!

För många är tidig vår till sen höst en jobbig period av nysningar, kliande ögon och trötthet. Ungefär var femte svensk reagerar på pollen. Björkpollen är den största källan till besvär.


Kommer du ihåg förra sommaren?


Nu är pollensäsongen här men det går att underlätta vardagen med en luftrenare, (gärna rekommenderade av Astma & Allergiförbundet). Till och med inomhusluften kan bli riktigt besvärlig, därför är det viktigt att skapa en frizon, en plats för återhämtning. Jag har själv en luftrenare i mitt sovrum och jag skulle inte klara av pollensäsongen utan den. För mig börjar allergin i början på juni, med kliande ögon, snuva och allmänt trötthet. När det är som värst känns det som att en gasmask skulle sitta fint för att ens vistas ute!




Astma- och Allergiförbundet


Astma- och Allergiförbundets rekommendation av produkter skall ses som en vägledning för konsumenten i sökandet efter produkter som kan vara bra ur allergisynpunkt. Syftet är att medlemmarna ska kunna känna sig hjälpta i sitt val av produkter. De rekommenderade produkterna är märkta med förbundets namn och märke.

Luftrenare rekommenderad av Astma- och Allergiförbundet


Oxygen EAP150
Oxygen z 9122 vit
Oxygen z 9124 svart

OBH Nordica
Air Purifier Comfort Super Plus
Air Purifier Pure Comfort Super

Har du pollenallergi tycker jag att du ska allvarligt fundera på att investera i en luftrenare. Jag har en Coway 1008CH är mycket nöjd med den! 

På återseende
Franz